Yol Günlükleri maceramızda bu kez Almanya’nın göz alıcı şehri Hannover’e adım attık! Karavanla Avrupa turumuzun bu bölümünde, sizi Hannover’in büyüleyici atmosferine davet ediyoruz.

Yeni videomuzda, karavanımızı şehre varmadan önce park ettiğimiz noktadan başlayarak, sizlere Avrupa’da çevre kirliliği için alınmış olan Low Emission önlemleri hakkında bilgi veriyoruz. Ayrıca, dizel araçlarıyla Avrupa’yı gezmek isteyen izleyicilerimize tavsiyelerde bulunuyoruz.

Hannover’e bisikletlerimizle ulaştıktan sonra, şehrin tarihi ve turistik noktalarını keşfediyoruz. Görülmeye değer yerleri gezdikten sonra, karavanımıza geri dönüyor ve keyifli bir günün ardından videomuzu sonlandırıyoruz.

Bu heyecan dolu yolculukta bizimle birlikte olmaya ne dersiniz? Şimdi, Hannover’in büyülü dünyasını keşfetmek için videomuzu izleyin ve yolculuğumuza katılın! İyi seyirler!

AVRUPA’YA GİDECEK DİZEL ARAÇLARIN DİKKATİNE ! | HANNOVER | KARAVANLA AVRUPA TURU

#avrupa #avrupaturu #karavan #motokaravan #karavanturu #karavanseyahat #karavanlaavrupaturu #karavanlaavrupa #seyahat #gezi #vlog #seyahatvlogu #iskandinavya #kuzey #karavankonaklama #karavantatili #karavanlagezi #karavan #karavanhayatı #karavanlaavrupaturu #avrupaturu #motokaravan #van #karavanyaşamı #vlog #gezi #seyahat #avrupa #europa #tatil #tatilvlog #yolculuk #kamp #dünyaturu #karavanturu #vanlife #vanliving #caravan #caravanlife #north #karavankonaklaması #travel #europe #trip #yolgünlükleri #gezilecekyerler #karavanrota #karavandayaşam #camper #rv #vanlife #karavanlaavrupa #norveç #yolculuk #yolcu #norveçteyiz #norveçteyaşam #fiat #ducato #yolgünlükleri #yoltecrübeleri #deneyim #kahvaltı #yol #manzara #doğa #orman #dağ #fiyort #sogne #kar #ulusal #park #doğal #KaravanlaAvrupaTur #SeyahatVlogu #KültürelDeneyimler #YolGünlükleri #SeyahatDeneyimleri #SeyahatRehberi #YolArkadaşları #YolculukHikayeleri #ManzaraGözlemi #KaravanHayatı #YolculukPlanları #Keşifler #SeyahatKeşfi #YolculukAşkı #KaravanKampHayatı #YolGünlüğü #SeyahatEtiketleri #almanya #hamburg #bremen #heykel #mercedes #şehir #germany #deutsch #dizel #diesel #araç #araba #dikkat #mazot #motorin #gasoil #oil #fuel #lowemission #çevre #çevrekirliliği

[Müzik] Muhtemelen tahmin ettiğimiz gibi bir polise yakalanmadığın sürece anlarlar mı ben sanmıyorum ama biz Tabii İşi şansa bırakmayacağız Trabzonlu Ustalar yapmış gibi Almanya’nın en sevdiğim yanlarından biri arkamdaki kse ik Dünya Savaşı sırasında bombalanıyor [Müzik] ve yeni bir video han’dan hepinize tekrar tekrar merhaba aynı günden Evet Aynı günde ikinci şehirden Ama burası

Bilmiyorum yetişir mi yetişir bence çünkü bir meydan ve her şey meydanda çok uzakta orman var diyor ya ormana da gitmeyiz her gündüz olsa da ormana gider miydik bilmiyorum Çok dışarıda zaten biz yeterince orman gördük diye düşünüyorum güzel güzel Evet Norveç’te yani uk kararlarda O yüzden merkezdeki görücek

Yerler şey az yani takır geliriz gibi geliyor bana bakacağız Bana da öyle gibi geliyor ama çok da şey yapmıyorum Hani böyle modumu düşük tutuyorum yetişmezse de sağlık olsun Sabaha kalış Aynen şimdi ben Duygu içerideyken onun bisikletini indirdim ama benim bisiklet için maalesef tek kişi olmuyor onu beraber indirmemiz gerekiyor Hatta duygu da

Zorlanıyor bizim aslında bir ipimiz vardı Biz o ipi nerede Polonya’da unuttuk unutmuşuz unutmuşuz yani o iple daha rahat iniyordu o indirdiğimiz yerde kalmış şimdi bagaj lastiği var bir tane onunla böyle zar zor biraz oluyor indirirken Gerçi kolay hemen Duygu alıyor ben bayağı bir aşağıya eğiliyorum çıkarırken Bir tık zorlanıyoruz ipimiz

Kaybolduğu için artık Türkiye’de onun Telafisini yaparız zaten ne kaldı ki şunun şurasında az kaldı karavanı da şöyle bir yere park ettik Burası bir ücretsiz otopark çok bir talep de yok boş yani Biz de geldik böyle park ettik 2,5 3 kilometre dışındayız şehrin Neden dışındayız onu da söyleyeyim Almanya’nın çoğu şehrinde low emission

Zone var yani belli başlı dizel arabalar girebiliyor şehrin merkezine Onların da stickerı olması lazım yeşil renkli bir sticker almanız lazım ki doğaya zarar vermeyen dizel motor kullandığınızı görebil diye onun da cezası var eğer orada yakalanırsan o yüzden biz de o sınırı haritadan baktık internetten bulduk o sınırın dışına park ettik Çünkü

Bizim bir stickerım yok tamam arabamız uygun bizimki de Euro 5 motor buranın seviyesi kabul ediyor ama işte stickerım yok kimse bunu bilmiyor ha cezayla karşılaşır mıyız onu da bilmiyoruz Bu sadece Almanya’da değil biz bunu geçen sene frans Belçika’da mı Ne ör hatırl kullandığımız uygulam sadece Almanya’ya özgü bir şey değil Avrupa’nın genelinde

Uygulanan bir şey bu hani Evet Bilginiz olması açısından Park Fora Biz yorumlarda görmüştük Ondan sonra araştırmıştır bu ne dedik yani Nasıl bir şeymiş Sonra araştırınca neyin ne olduğunu öğrendik Evet yani işte ceza yazar mı da bilmiyoruz Çünkü plaka sisteminde Biz kayıtlı değiliz benim arabam hangi model hangi dizel motora sahip biliyorlar mı

Yani bir polisin bizi durdurup işte ehliyet ruhsata bakıp öyle anlaması gerekiyor bence Bu benim kendi yani mantıken düşüncem ceza yazılır mı bilmiyorum kamera görmedik yani girmedik de Gerçi o bölgeye ama şimdi bisiklete giderken de dikkat ederiz kamera sistemiyle de işte dediğim gibi bizim Aracın plakası kayıtlı olmadığı için

Anlarlar mı ben sanmıyorum ama biz Tabii İşi şansa bırakmayacağız yok önlem almak her zaman dah ii yüzden har bakıp dışında bir park yeri bulduk o low Mission Zone umwelt diye geçiyor sanırım Burada umwelt Zone diye geçiyor o şekilde Buna da buraya gelirken dikkat edin dizel bir araca [Müzik] [Alkış] [Müzik] sahipseniz [Müzik] [Alkış]

[Müzik] ah [Müzik] bizi karşılayan kesi oldu bu da 14 yüzyıldan kalma bir kiliseyi Ama tabii vakti geçirdiğimiz için içine maalesef giremiyoruz Burası da köpke Bulvarı ymış önemli bulvarların da kesişim noktaları oluyormuş işte yani popüler mekanların bulunduğu alışveriş Caddesi diyebiliriz Bizim gördüğümüz böyle gerçekten caddelerin kesiştiği bir

Noktadayız şu an 45 tane büyük Bulvar bu orta noktada kesişiyor oldukça [Alkış] [Müzik] kalabalık [Müzik] Burası da Şehrin en eski binalarının yer aldığı Sokağı ymış burg strabe diye geçiyor bu görmüş Uz büyük bina da Şehrin en eski binası bal hov diye geçiyor 1649 yapımı Ama diğerleri daha eski gibi

Durdu sanki bize de yine de siz bilirsiniz yani aynı işte aynı dönem belki 35 yıl önce yap ya şu evlere baksana Bunlar daha eski gibi duruyor bir de o esas bur strabe Caddesindeki sanki daha eskiymiş iyi bakmışlar Ne yapalım y restu biraz Trabzonlu Ustalar yapmış [Kahkaha] gibi Almanya’nın en sevdiğim yanlarından

Biri sık sık güzel araba görmek Şuna bakar mısınız ya 911 Turbo S müthiş almanya’ I Dünya Savaşı’nın Merkez Ülkesi başlayan yer I Dünya Savaşı’ndan bahsetmesi olmazdı arkamdaki kilise ik Dünya Savaşı sırasında bombalanıyor ve restore etmiyorlar bilinçli olarak şu an savaş ve şiddet Anıtı olarak kullanılıyor Burası hiroşima’dan getirilmiş olan bir Çan var Kulesinde

Günün belirli saatlerinde Barış İçin Çalıyor Burası da hannoverdeki son durağımız yeni belediye binası diye geçiyor herhalde daha yeni inşaat falan Tamamlanmamış hala iskeleler var Öyle değil mi güzel ama yani güzel yapıyorlar yeni de yapıyorlarsa ya çok da üstleri falan yeni gibi durmuyor ama bence de yeni yani yeni kavramları ne kaç yılını

Kastediyorlar onu bilmiyoruz ama evet ihtişamlı görkemli bir Binay Mış erken gelsek içine de girerdik bu şehri de bitirdik bitirir miyiz bitiremez miyiz kararsızlık ama bitti her yerini gördük sadece uzaktaki o orman ve parka gitmedik Hava Çünkü kararmıştı zaten onun çok bir tadını alamazdık görmedik Ya açıkçası Evet

Aynen öyle Biz normalde bu iki şehre de bremen’e de hen orada birer gün vermiştik rotada Bu ikisini bir günde halletmek bir gün cebimize kaldı rotaya ekstra başka şehirler ekleyebiliriz yani o iyi oldu Duygu dönmek istiyor da ben de şehir ekleme derdindeyim Aynen ben biraz yoruldum açıkçası ya ben de evimi

Özledim Şimdi yani yalan yok bir de okul açılacak ve Yani ben pek sevmiyorum Okuldan bir gün önce falan evde olmayı ya Kaan için çok fark etmiyor bu ama yok ya iyi olmuyor yani iş çok oluyor Çamaşır bulaşık işte her neyse yani Birkaç gün evde dinlenip öyle işe başlamak istiyorum açıkçası O yüzden de

Artık ya Hızlı olalım istiyorum ben ben de hazır vaktimiz var Nasıl olsa çalışırken normal rutine döneceğiz tadını çıkaralım bol bol bolca şehir görelim olarak düşünüyorum ama çözeceğiz ya şeyi de baktım Bu e egzoz emisyon olayıyla ilgili kamera falan yok ya görmedim hiç kamera uyarı var ama kamera yok Muhtemelen tahmin

Ettiğimiz gibi bir polise yakalanmadığın sürece ya da bir seni şikayet etmediği sürece bir problem yaşanmıyor ama bir sonraki şehrimiz Berlin’de de var bu düşük emisyon olayı orada da biz yine alanın dışında kalacağız ne olur ne olmaz riske Atmaya gerek yok yok alanın dışında kalmak en iyisi bunların hepsinin sitesi var zaten hangi şehre

Gidecekseniz işte Berlin low emission Zone yazıyorsunuz ya da hover low emission Zone onlar size haritada sınırlarını gösteriyor nerenin dahil olduğunu nerenin olmadığını bu şekilde oraya bakabilirsiniz gene sıkıntı yaşamamak için kontrol etmekte fayda var Biz de buradan bu akşam ayrılırız biraz yol alırız hem ben bu tarz şehirlerden gece ayrılmayı seviyorum trafik az

Oluyor işte Yanlış yola girersen Geri geri gel çık Ama gündüz Bunu yapman çok zor o yüzden gece daha hoşuma gidiyor şehirlerden ayrılmak ve şehre girmek o yüzden herhalde ayrılırız saat 11 ha bir saat bile gitsek bizim için kar buradan Berlin 300 km falan ne kadar gidersek İşte o kadar kağı yolda zaten

Otobanlarda diğer yollarda da bir sürü Park buluyoruz kalmaya O yüzden çok derdimiz yok Yani illa bir yer bulur kalırız diye umuyoruz Hanover şehrine de gelince güzeldi yol üstü uğran abilir yarım günlük bir şehirdi ama işte şehirdi yani çıkıp benen göreceğim bir şeyi yok ama yol üstünde uğranır yani Biz de Yolüstü

Yaptık zaten Yolumuzun üstüydü dedik görmeden geçmeyelim kesinlikle öyle Bu videoluk da bizden bu kadardı Efendim Beğendiyseniz beğenmeyi kanalımıza da abone olmayı unutmayın Kendinize çok ama çok iyi bakın [Müzik] görüşürüz

8 Comments

1. Güzel ve aydınlatıcı paylaşımlarınız için teşekkürler. Bizde karavanla yurt dışı gezisi düşünüyoruz ancak araç ağırlığı ile ilgili endişemiz var. Bu konu ile ilgili sorun yaşadınız mı?

2. Merhabalar iyi gezmeler .
      Kısmet olursa bizde eşim ile agustos sonu 1 aylık avrupa yapmak istiyoruz ama endişem alkovenli karavan ile ne derece traik ve konaklama anlamında sıkıntı yaşarmıyız daha önemlisi araç kg da tabiki .bu konuda tecrübelerinizi almak isterim.
      Dikkatimi çektiği için söylemek istedim hidrofor sürekli devrede gibi hissettim genleşme tankı ile çalışma aralığını biraz daha süspanse edebilirsiniz. naçizhane fikrim. Sağlıkla kalın.