In april 2022 kwam Milan Vader vreselijk ten val tijdens een etappe in het wegwielrennen ๐Ÿ˜ฑ Hoe verliep die zware revalidatie en de lange weg naar zijn uiteindelijke comeback in Oranje afgelopen zomer? ๐Ÿšด Bekijk nu het verhaal van de mountainbiker en wegwielrenner op weg naar Parijs! ๐Ÿ™

Abonneer je nu op het kanaal: https://bit.ly/2JY4l7Z

Gewone mensen die buitengewone prestaties neerzetten op weg naar de (jeugd) Olympische Spelen en Paralympische Spelen. TeamNL is hรฉt sportteam vol topsporters dat Nederland 365 dagen per jaar vertegenwoordigt op internationaal topniveau.

Op de hoogte blijven van #TeamNL? ๐Ÿ‘‰ https://bit.ly/3gxn5YI
    Shop TeamNL-kleding ๐Ÿ‘‰ https://bit.ly/34qeyEn

Instagram: https://www.instagram.com/teamnlinsta/
    Facebook: https://www.facebook.com/EchtTeamNL/
    Twitter: https://twitter.com/TeamNLtweets
    TikTok: https://www.tiktok.com/@teamnltiktok?

#wielrennen #RoadToParis

Ik merkte toen wel dat voor mijn ouders en mijn vriendinnen en de rest van de familie wel heel hele heftige periode was geweest vooral omdat het zo onzeker is in april 2022 kwam Milan vader vreselijk ten val tijdens een weg wielren etappe toen ik voelde me zo zwak

Zeg maar denk ik ja ik kan helemaal niks meer hoe verliep die zware revalidatie en de lange weg naar zijn uiteindelijke comeback In Oranje afgelopen zomer Dit is het verhaal van Miran vader op weg naar Parijs Hey Milan to Hey Hey hoe is het nou goed Ja relaxt op het gemakje fietsvakantie

In Polen fietsvakantie in [Muziek] Polen Ik zal niet inzoomen Ja klopt ja ik was heel erg Ik heb wat is het acht zeker a jaar lang een 7 a jaar lang toegewerkt naar Tokyo zeg maar ja ja dat was zo mooi Ik had altijd รฉรฉn doel en eh

Daar ging ik helemaal voor sterker nog ik was helemaal niet bezig met met dat er na Tokyo ook nog een leven was Zeg maar eh maar in die laatste jaren ben ik toch wel een beetje gaan nadenken van oh ja wat wat zou ik hierna nog leuk vinden

En toen had ik zoiets van N misschien op de weg alleen die kwam er niet helemaal uit nee en toen eh was ze met Jumbo in gesprek toen zei ze nou weet je wat als je allebei kan doen toen dacht ik dat is goed Doe dat maar hoe niet te kiezen

Vind het allebei super Le eh [Muziek] ja en dat wou ook makkelijk in zo’n seizoen Ja daar zijn we eigenlijk nog steeds aan het achter komen want ja eh ik viel eigenlijk net voordat ik ging mountainbiken of zou gaan mountainbiken verschrikkelijke ongeluk van Milan vader Hij ligt eh nog steeds

In het ziekenhuis ze moeten kijken hoe het gaat als hij wordt nu nog onder narco gehouden als de mechanieken moet geloven 20 Me te ver twee etages naar beneden n op moment dat je wakker werd weer in het ziekenhuis eh nee moest Cola hebben en eh of ik het had verkloot voor

Eh primos en Jonas dus eh nee dat was de eerste wat eh wat eruit kwam Volgens mij de situatie zeg maar waarin je de koma ingaat zeg maar dat is ook wat je hoe je eruit komt ofzo wat je Da vasthoudt maar ik was dus daar ook al eh beetje

Opgefokt van die van die val denk ik ja toen wilden wij naar de ambulance tillen zeg maar toen maar toen had ik blijkbaar gezegd van Ik kan zelf al lopen wel bij je weet alle niet meer maar je was wel helemaal N Nee maar ik wou blijkbaar

Zelf lopen naar de ambulance zeg nou doe maar niet dus eh maar ja zo was ik dus ook een beetje die kom heen gegaan ja ehm maar ja nee toen ik eenmaal beseffen had wat er had gebeurd Wat was gebeurd zeg maar toen eh dat was wel [Applaus] emotioneel

Merkte toen wel dat voor mijn ouders en mijn vriendinnen en de rest van mij familie wel heel hele heftige periode was geweest vooral omdat het zo onzeker is ja want ja in in eerste instantie was sprake van ja hoe beleefde hij het nou dat was wel redelijk snel van Okรฉ gaat

Eh gaat de goede kant op en toen eh was ik halfzijdig verland to zei nou ja komt dat nog terug ja eh waarschijnlijk wel niet Ja durfen niet te zeggen dus die hebben 24/7 op die ziekenhuiskamer eh gezeten dus eh ja dat was voor mij fijn voor hun best wel

Eh een uitdaging ook zeg maar ja best wel pittig jij wordt op een gegeven moment wakker en eh maar je lag er al wat zij 12 dagen Ja ja 12 dagen kom geleden ja wauw Ja [Muziek] ja die twee G klapte of geprefereerde longen dan eh mijn rug op 11 plekken

Gebroken 11 11 Ja Hmm Ach ribben mijn schouder op drie plekken mijn sleutelbeen mijn junk Beenen op een paar plekken en mijn oogkas eh ja door de val ik weet niet was mijn hals gade gescheurd stent in mijn hals gade was eigenlijk het meest [Muziek] kritieke dat klopt Dat was heftig ook

Gek als je dan op de telefoon kijkt van he eh wat is ja dan zie je dat het gewoon 12 dagen later is ja of had ik op mijn telefoon keken iets meer dan TW weken ja kijk in het begin kan je niet lopen Nee En op een gegeven moment kan

Je kan je een paar pasjes zetten n hip is super kan je niet squatten En op een gegeven moment kan je wel een keer door je knieรซn zakken kan je ook we omhoog komen Dat gaat supersnel allemaal Ja je hebt wel heel veel stapjes en dan is

Goed alleen nu ziet iedereen je op de fiets zitten Ja en die denken allemaal Oh hij is weer gezond weer goed alleen Hij fietst achteraan dus ja zalal niet zo goed zijn Nee maar dat ja dat is nog steeds onderdeel van herstel zeg maar maar het is nog steeds supersnel Ja zeker [Muziek]

Toen ik voelde me zo zwak Zeg maar Ja denk ik ja ik kan helemaal niks meer Zoo ja nee en dan op een gegeven moment als je meet dat wel wat progressie in je zit hoe gaat dat ja dat is fijn buiten hรจ Ja ging nou Helemaal links kan dan kun je helemaal

Recht als ik nou eens terugkeek dan heb ik al soms beetje openen zeg maar van wat ik aankon ja maar ik wilde echt maximale eruit hal alleen ja dat is niet zoveel als dan een uurtje iets van sporten deed dan was dat al maximaal Ja maar maar je wist wel meteen

Eh ik ga revalideren om weer uiteindelijk op een nie groten zeker fietsen dat was geen vraag voor mij niet Nee maar de artsen dacht daar iets anders over want het was eigenlijk nog niet zeker of ik ooit nog weer zou ik in de koers Z Maar ik had wel zoiets van ah

Ja er stond nog een ronde van Kroatiรซ op aan het eind van het jaar in oktober was dat dan dus ik had gevraagd aan die dokter ik zei ja eh Denk je dat dat kan zei nou als jij over een half jaar weer een keer op de fiets kan zitten dan

Hebben we het goed gedaan Toen dacht ik ja over een half jaar pas wel weer op de fiets dan moeten wel sneller kunnen dus ik had daar voor mezelf wel echt een doel van [Muziek] gemaakt Heb je mij alleen maar op fietser was het uiteindelijk ja ik heb

Het gehaald eerst twee maanden ongeveer eh kracht gedaan ja bijna alleen maar kracht en om weer dat Cher op te bouwen Ja en Da hebben we gezegd van je moet eerst gezond zijn sterk lichaam voordat je weer kan belasten op de fiets en toen ben ik naar Spanje gegaan heb ik ja ook

Zeven weken op de fiets voorbereid zeg maar En toen zei ik van nou Je kan wel weer meedoen Ja niveau was nog lang niet eh nee top natuurlijk maar het was goed genoeg om mee te [Muziek] rijden zoeen [Muziek] niet hรจ Ga maar doen Is goed succes Jong

Succes nu Nu wordt dat juist heel lastig Dit is het lastigste stukje waar je nu zit want nu heb ik wel een prima niveau alleen ja het is nog niet waarop ik eh nee voorheen was zeg maar alleen Ja dat duurt het langst is dat dan lichamelijk of mentaal vooral zo Aar

Eh allebei kan Ja allebei een beetje ja lichamelijk valt eigenlijk wel mee Het is meer mentaal Ja omdat de hele ja de buitenwereld die ziet jou op de fiets en denk Oh er is niks aan de hand Ja en is is ook niks aan de hand alleen ja n ja

Is wat aan de hand geweest ja precies is al aan de hand geweest en daar ben ik nog aan het herstellen en dat heeft tijd [Muziek] nodig Ik voel wel dat het terugkomt dus dat eh [Muziek] ja ben dan niet bang ook Ik voel me

Veiliger op de motor Ma ik dan op de weg hoor ik ben nooit het vertrouwen in mijn eh stuurkunsten verloren zeg [Muziek] maar [Muziek] Go heb je nou echt ik ook nog wel die droom van Parijs of is dat voor jezelf nog wat lastig ja de ongeluk heeft wel

Een beetje route eten gegooid voor Parijs tenminste heeft er niet makkelijker op gemaakt nee ja we stonden er best goed voor alleen wordt gewoon een lastig verhaal En ik heb daar in de winter best wel mee gezeten van ja hoe gaan we n nou doen en eh Ja heel

Veel nadenken en a twijfelen en tot op met meteen ook zei van Weet je laat dat gewoon los eh is dat lastig dan zien we dan wel Ja ik had heel erg het gevoel van Ja ik moet een keuze maken Ik moet een plan hebben en maar ja we wisten

Toch niet hoe ik eh nee soms kun je gewoon geen plan maken nee nee ja toen heb ik dat losgelaten en nu is het ook Ja weet je ik ga gewon mijn best doen en meer dan dat kan ik toch niet doen en dan zien je wel of prijs eh haalbaar [Muziek]

Isoi hรจ Soms vergeet ik dat en dan zegt hij iemand van thuis ofzo van weet je kijk waar je vandaan komt en dan heb ik ook zoiets Oh ja inderdaad dat klopt in ieder geval weer echt zond dat is Ja ik mag super even mijn handen klappen dat

Ik gewoon weer op de fiets zit en eh want dat is het [Muziek] allerbelangrijkste en dat was ook wel fijn dat de Ploeg dat in het begin zei van zorg gewoon dat jij weer Ja en dat fietsen komt daar wel Da was zelf al genoeg mee [Muziek]

Bezig Wat zijn er een paar dingen die bij blijven niet meer zo drug moet maken om van die hele kleine dingetjes zodat je op topsporten zo heel erg kan eh kan doen ja want ja ik was eh twe maanden kracht heen gedaan twe uurtjes per week gefietst ofzo toen

Eh VI weken trainen en toen reed ik alweer hetzelfde VI minuten waarden als in december het jaar daarvoor dus toen dacht ik ja z n Hee tijd moeilijk te doen Ik kom wel redelijk stress om kleine dingetjes hoor als het dan niet ging zoals ik wou dan eh ja was ik ook

Niet de de leukste thuis maar ik relativeer nu misschien iets vaker denk van kijk waar ik vandaan kom mag in mijn handen trappen dat ik eh ja dat ik nog kan en eh ja in die zin geniet ik Ik genoot er al van dat sowieso maar misschien nu net nog iets

Meer Ja ja Ja lekker hรจ en nadat Milan zijn comeback In Oranje maakte op de mountainbike won hij een paar maanden later zijn allereerste koers op de weg dat was wel even een momentje dat ik dacht van w echt eh ja dit D plaatje is compleet Of het verhaal

Is compleet Dit heeft h doen besluiten om zich in 2024 volledig te focussen op het wegwielrennen Ja het was een hele zware periode maar het was ook een hele mooie periode zijn als familie Wij zijn al met elkaar veel dichter naar elkaar toeg gegroeid maar ik heb heel veel over

Mezelf geleerd over hoe ik mijn sport beleef Dit betekent dat zijn weg naar Parijs als mountainbiker hier stopt maar de weg naar een prachtige carriรจre op de weg is nog maar net begonnen Milan laat shop [Applaus] [Muziek] [Applaus] sch